wtorek, 22 marca 2011

Owsiaki

Od dawna miałam ochotę na ciasteczka owsiane, szukałam i szukałam odpowiedniego przepisu, aż natrafiłam na jeden konkretny, który mi się spodobał i postanowiłam je zrobić. Ciasteczka są pyszne, przepis nieco zmodyfikowałam dzięki czemu owsiaki stały się cudownie pachnące i nieco bardziej przypominają lekko uniesione amerykańskie cookies niż nasze płaskie ciasteczka owsiane, przez co moje owsiaki są chrupiące na zewnątrz i miękkie w środku.

Składniki:

2,5 szklanki mąki pszennej

2 szklanki płatków owsianych (można zmieszać różne rodzaje płatków, ja użyłam otrębowych, jęczmiennych i górskich)

0,5 łyżeczki soli

1 łyżeczka sody

1 łyżeczka cynamonu

Otarta skórka z całej cytryny

1 szklanka brązowego cukru (ja użyłam ciemnego muscavado, ale można oczywiście użyć też białego)

¾ szklanki miękkiego masła ( będzie to ok. pół kostki, margaryna również się nada)

1 duże jajko

0,5 szklanki miodu (może być też sztuczny)

1 jabłko (opcjonalnie, ja użyłam czego innego, ale o tym niżej;))

Bakalie ( wybór należy do Was, ja użyłam żurawiny i orzechów laskowych)

Wykonanie:

Mąkę, płatki, sól, sodę, cynamon i skórkę z cytryny mieszamy razem w dużej misce.

Masło rozpuszczamy i odstawiamy do wystygnięcia. Następnie ostudzone masło łączymy z cukrem, miodem, jajkiem i sokiem z cytryny ( sok z cytryny jest alternatywą dla jabłek) i dokładnie mieszamy.

Łączymy mokre składniki z suchymi i na koniec dodajemy bakalie. Ciasto będzie bardzo gęste, jeśli jest zbyt suche można dodać odrobinę wody.

Z ciasta formujemy kulki wielkości sporego orzecha włoskiego i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, pamiętając oczywiście o odstępach, gdyż ciastka nieco rosną.

Pieczemy w temp. 150 stopni C ok. 20-25 minut, z termo obiegiem mniej, ok. 15-20minut.

Smacznego!

1 komentarz:

  1. Zdecydowanie za słodkie! :( w ogóle mogłam pominąć cukier przy takiej ilości miodu.. Taką miałam ochotę na ciasteczka, a tych chyba nikt nie zje.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że odwiedziłeś mojego bloga, będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz warty uwagi. Pozdrawiam. Anjax