czwartek, 17 marca 2011

Muffiny z niespodzianką

Proste, szybkie do przygotowania, bezproblemowe jeśli chodzi o wyrastanie, bezbłędne smakowo no i pięknie wyglądające, takie są właśnie muffiny z niespodzianką. Zapraszam do wypróbowania, bo warto.

Składniki:

2 szklanki mąki

2/3 szklanki cukru (może być biały jak i ciemny)

1 jajko

1 szklanka mleka

100g rozpuszczonego masła

2 łyżeczki proszku do pieczenia

2-3 łyżki ciemnego kakao

Wydrążone wiśnie z kompotu (ja użyłam czereśni, bo wiśnie się już skończyły :D)

Opakowanie kolorowej posypki (można pominąć)

Wykonanie:

Wszystkie składniki suche tj. mąkę, cukier, proszek, kakao i posypkę mieszamy w misce, następnie wbijamy jajko, dodajemy mleko, a na koniec rozpuszczone i ostudzone masło. Całość mieszamy ręcznie. Formę wykładamy papilotkami i wkładamy do każdej odrobinę ciasta, tak mniej więcej ¼ wysokości, w ciasto wkładamy po 2-3 wiśnie/czereśnie, a następnie przykrywamy pozostałym ciastem.

Z podanej porcji wychodzi 12 sporych muffinek.

Zamiast kakao można dodać roztopioną gorzką czekoladę, jednak wówczas należy dodać mniej cukru.

Pieczemy 20minut w 200 stopniach C.

Można babeczki przyozdobić lukrem/polewą lub kremem, jednak ja lubię takie bez niczego, bo wolę się delektować cudownie chrupiącą skorupką;).

Smacznego!

1 komentarz:

Dziękuję, że odwiedziłeś mojego bloga, będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz warty uwagi. Pozdrawiam. Anjax