sobota, 26 marca 2011

Lasagne

Lasagne to pozornie proste danie, jednak najwięcej zabawy jest z makaronem. Są dwie możliwości, można użyć surowego makaronu (mam tutaj na myśli makaron kupny, suszony, twardy) lub można ten makaron lekko podgotować. Wersja druga jest dla zaawansowanych, tylko i wyłącznie dlatego, że gotowanie takich płatów makaronowych bywa bardzo uciążliwe. Należy gotować je w dużym garnku, a także trzeba uważać aby makaron się ze sobą nie skleił. Dlatego jeśli zaczynasz przygodę z lasagne to lepiej przygotować ją z surowego makaronu.

Składniki (na 4 duże porcje):

2 opakowania makaronu na lasagne

800g mięsa mielonego

Puszka pokrojonych pomidorów

Słoiczek koncentratu pomidorowego

200g sera żółtego (bardzo dobrze pasowałby parmezan, ja jednak użyłam goudy)

Sól, pieprz, bazylia

Wykonanie:

Przedstawię metodę dla początkujących, nie tylko dlatego, że jest prostsza, ale i dlatego, że zajmuje mniej czasu.

Mięso mielone podsmażamy na odrobinie oliwy, gdy zacznie dochodzić doprawiamy solą, pieprzem i bazylią. Następnie dorzucamy pomidory z puszki i koncentrat. Dusimy tak jeszcze chwilę.

Na blachę wykładamy płat makaronu, smarujemy go sosem mięsnym dość obficie, na to nakładamy kolejny płat i tak dalej i dalej, w zależności od tego jak wysoką lasagne chcemy mieć tyle płatów należy położyć.

Na górę lasagne również układamy sos mięsny oraz posypujemy startym serem.

Wstawiamy do nagrzanego pieca do 150 stopnie C i pieczemy 30-40 minut

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że odwiedziłeś mojego bloga, będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz warty uwagi. Pozdrawiam. Anjax