poniedziałek, 28 lutego 2011

Bruschetta

Bruschetta to mała włoska przekąska idealna na śniadanie, lunch czy też kolację. Jest wyśmienita, chrupiąca z wierzchu, a w środku miękka, pachnie świeżą oliwą i ziołami i tworzy zgraną parę z tym z czym można ją podać, ja zrobiłam dwa dodatki, ale możliwości jest mnóstwo. Jeśli chcecie wiedzieć jak zrobić bruschettę, zapraszam do lektury;).

Składniki:

Bagietka lub baton w całości, nie krojone

Oliwa z oliwek

Pieprz, sól

6 pomidorów

Ogórek długi

Serek wiejski

3 awokado

2 mozzarelle w zalewie

Opcjonalnie kilka ząbków czosnku

Wykonanie:

Bagietkę lub batona kroimy ukośnie na grubsze kromki, każdą kromkę smarujemy oliwą z dwóch stron (można to zrobić za pomocą pędzelka) oraz obsypujemy pieprzem, ewentualnie też solą. Można również natrzeć każdą kromkę rozgniecionym czosnkiem, ja to pominęłam, gdyż miałam ochotę na łagodną bruschettę.

Kromki układamy na blaszce i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C, pieczemy 15 minut.

W trakcie pieczenia się pieczywa przygotowujemy dodatki.

Warzywa myjemy, pomidory i ogórka kroimy w drobną kostkę i mieszamy razem z serkiem wiejskim. Można też pomieszać z gęstym jogurtem lub pozostawić warzywa bez nabiału. Doprawiamy solą i pieprzem.

Drugi dodatek wykonujemy z awokado. Obieramy gruszki i siekamy na mniejsze części za pomocą widelca, całość skrapiamy cytryną, aby awokado nie ściemniało. Mozzarellę odcedzamy i kroimy w małą kostkę, dodajemy do awokado, mieszamy i doprawiamy solą i pieprzem.

Gotowe, jeszcze ciepłe pieczywo podajemy z dodatkami.

Smacznego!

1 komentarz:

Dziękuję, że odwiedziłeś mojego bloga, będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz warty uwagi. Pozdrawiam. Anjax