piątek, 25 lutego 2011

Małe - duże co nieco

Dziś zaprezentuję dwa przepisy z mojego szkolnego segregatora z recepturami na pyszne dania. Są to propozycje na przystawki lub też zakąski, na ciepło i na zimno. Ja przygotowałam je na kolację i skutecznie nasyciły nasze brzuchy;) Jako ciepłe danie kulki z mięsa mielonego z pieczarkami, a zimne papryki nadziewane wytrawnym serkiem.

Składniki na kulki (ok. 10 sztuk):

250g mięsa mielonego

Słoik pieczarek marynowanych, potrzebne będzie 10-15sztuk grzybów

1 jajko

Bułka tarta

Mąka pszenna

Sól, pieprz i mnóstwo świeżego koperku

Wykonanie:

Pieczarki odcedzamy z zalewy i lekko podsuszamy na bibule. Mięso mielone przygotowujemy tak jak na zwyczajne kotlety mielone, pomijając dodawanie cebuli. Tak więc dodajemy jajko, trochę bułki tartej, sól, pieprz a na koniec posiekany koperek.

Każdą pieczarkę obtaczamy w mięsie tworząc kulkę, a następnie oprószamy mąką i smażymy na dość głębokim oleju, aż do momentu zarumienienia.

Podajemy na ciepło lub na zimno z wykałaczką i plasterkiem ogórka lub rzodkiewki.

Składniki na nadziewane papryki (dla 2 osób):

2 papryki

2 kostki twarogu (najlepiej tłustego lub śmietankowego)

Odrobina maślanki lub mleka

Paczka wędzonego łososia (moja paczka miała 100g)

1 mały por

Sól i pieprz

Koperek do ozdoby

Wykonanie:

Papryki myjemy i odkrawamy górę, wyjmujemy gniazda nasienne. Twaróg rozrabiamy z mlekiem lub maślanką, do serka dodajemy pokrojonego w kostkę łososia oraz pora. Mieszamy i doprawiamy solą i pieprzem. Gotowy serek nakładamy do papryki, z góry posypujemy koperkiem.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że odwiedziłeś mojego bloga, będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz warty uwagi. Pozdrawiam. Anjax