sobota, 19 lutego 2011

Amerykańskie pankejki

Dużo czasu minęło zanim zabrałam się za zrobienie naleśników zza oceanu, oczywiście mam na myśli czas pomiędzy chęcią ich zrobienia a faktycznym zabraniem się do roboty;) Dziś w końcu nadszedł ten czas, jak i znalazła się okazja aby je usmażyć. Już teraz mogę powiedzieć, że smakują mi bardziej niż naleśniki brytyjskie(czyli te które normalnie robi się w Polsce) i na pewno będę je robiła częściej, bo są nie tylko smaczniejsze, ale łatwiejsze i szybsze do zrobienia, a dodatkowo smaży się je bez tłuszczu.

Składniki:

2 szklanki mąki pszennej

0,5l maślanki lub mleka (bardziej poleca się użyć maślanki)

2 łyżeczki sody lub proszku do pieczenia (proszek do pieczenia jest lepszy, bo nie czuć go tak bardzo jak sodę)

2 jajka

2 łyżeczki cukru

40g rozpuszczonego masła (ja użyłam margaryny)

Wykonanie:

Mąkę, sodę lub proszek i cukier mieszamy w misce. Jajka roztrzepujemy w maślance lub mleku. Dodajemy do mąki, a na koniec dodajemy do całości ostudzone i rozpuszczone masło. Całą masę dokładnie mieszamy, jednak nie musimy się przejmować małymi grudkami w cieście. Gotowe ciasto wstawiamy na pół godziny do lodówki.

Amerykanie mają to do siebie, że wiele kulinarnych rzeczy sobie ułatwiają i tak np. ciasto na muffiny również jest z grudkami, ciasto na ichnie naleśniki też może mieć grudki, co innego ciasto na naleśniki brytyjskie, tam potrzebny jest mikser.

Teraz czas na smażenie. Do smażenia amerykańskich pankejków konieczna jest teflonowa lub ceramiczna patelnia lub teflonowa płyta grzewcza. Takie naleśniki smażymy bez tłuszczu, na bardzo gorącej patelni. Smaży się je dość szybko, z obu stron. Z przewracaniem też nie ma większego problemu.

Pankejki lubią być podawane z syropem klonowym lub miodem oraz owocami, ale można też spróbować wariacji z nutellą, dżemem, a nawet bitą śmietaną. Są puchate i lekkie, a w smaku nieco przypominają biszkopt.

Smacznego!

1 komentarz:

Dziękuję, że odwiedziłeś mojego bloga, będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz warty uwagi. Pozdrawiam. Anjax