czwartek, 27 stycznia 2011

Pierwsze było jajko…

Pastę jajeczną poznałam w szkole, to tam po raz pierwszy miałam okazję jej spróbować i to od tego momentu wszystko się zaczęło. Robię ją wtedy kiedy mam ochotę na gotowane jajko, a nie chcę się bawić w układanie pokrojonego jajka na kanapce, co gorsza nie chcę widzieć jak kolejny kawałek jajka spada mi z kanapki, co doprowadza mnie do białej gorączki. Zdecydowanie bardziej wolę wersję rozbełtaną.

Składniki:

5 jajek

3 kromki pszennego pieczywa

Pół szklanki mleka

Łyżka majonezu

Pół łyżki musztardy

Pieprz i sól

Wykonanie:

Jajka gotujemy na twardo, czyli ok. 10min. Pieczywo zalewamy mlekiem i czekamy aż zmięknie. Ugotowane jajka obieramy i wrzucamy do miski, traktujemy je blenderem dość mocno, jednak jeśli nie mamy blendera można jajka posiekać w kostkę lub pognieść widelcem. Następnie dodajemy odcedzone z mleka pieczywo i znów mielemy blenderem. Na koniec dodajemy majonez i musztardę oraz przyprawy. Całość mieszamy i gotowe!

Pasta jajeczna jest idealna zarówno na śniadanie jak i kolację. Wyśmienicie smakuje ze świeżym pieczywem, opcjonalnie można podać posypane szczypiorkiem lub czerwoną cebulą. Wypróbowałam też wersję pasty jajecznej z awokado, jest wyborna o nieco ciekawszym smaku, jednak szybko ciemnieje.

Smacznego!

1 komentarz:

  1. 1o jaj na twardo ugotowanych zetrzeć na tarce. Dodać 3 łyżki(duże) musztardy (jakiejkolwiek, wg smaku), soli, pieprzu (odpowiednio), i jakiegoś smarowidła (masło, rama, etc.), tak, by masa była spójna i się kleiła...(około 4-5 łyżek). Wydusić, wymieszać.
    Można dodać: majonezu co nieco, i zieleniny typu koperek (mniam), szczypior(*mniam), pietruszka(mniam).
    Pasta jajeczna jest the best !!!!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że odwiedziłeś mojego bloga, będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz warty uwagi. Pozdrawiam. Anjax