czwartek, 26 maja 2011

Wykwintne danie na obiad

Jako że dziś Dzień Matki wypadało zrobić coś nietypowego, smacznego i zarazem nietrudnego. Z pozoru całość zdaje się być trudna w przygotowaniu, ale zajmuje naprawdę chwilę, a całą robotę odwala piekarnik. Więc do dzieła…

Składniki(dla 5 osób):

5 filetów z kurczaka

Ok. 1kg zielonych szparagów

10 plastrów cienkiej szynki parmeńskiej lub innej cienkiej długiej szynki (ja użyłam wędzonej ogonówki)

Ziemniaki (ilość według uznania, zależy od możliwości;))

2 cytryny

100ml gęstej śmietany 18% (można zastąpić jogurtem)

Pęczek świeżego koperku

Kilka listków świeżej mięty o łagodnym smaku

Sól, pieprz, majeranek, oliwa z oliwek

Wykonanie:

Przygotowanie mięsa należy zacząć kilka godzin wcześniej lub nawet poprzedniego dnia. Mięso myjemy i kroimy w mniejsze części następnie przygotowujemy marynatę.

Marynatą będzie śmietana zmieszana z sokiem z jednej cytryny i posiekanym koperkiem i miętą, doprawiona solą i pieprzem.

Mięso łączymy z marynatą, dokładnie mieszając. Do zamarynowanego mięsa dorzucamy drugą cytrynę pokrojoną w ósemki, odstawiamy mięso do lodówki na kilka godzin lub na całą noc.

Szparagi(najlepiej wybrać te najcieńsze) dopieramy po 3-4 sztuki i obwiązujemy kawałkiem szynki mniej więcej w połowie warzywa. Układamy na blaszce wyłożonej folią, polewamy odrobiną oliwy z oliwek, posypujemy solą i pieprzem.

Ziemniaki obieramy i kroimy w mniejsze cząstki, myjemy i skrapiamy oliwą z oliwek, a na koniec posypujemy solą, pieprzem i roztartym w dłoniach majerankiem, mieszamy.

Teraz najważniejsza jest kolejność. Ziemniaki wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C, muszą się one piec przynajmniej godzinę, a nawet do półtorej. Zatem na 40minut przed wyjęciem ziemniaków wstawiamy mięso, które można upiec również na blaszce, a na 10-15minut przed końcem pieczenia się ziemniaków wstawiamy szparagi.

Ja piekłam wszystko na raz, tzn. włożyłam wszystko do jednego pieca, nie ma obawy przed mieszaniem się smaków.

Można podawać z białym wytrawnym winem.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że odwiedziłeś mojego bloga, będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz warty uwagi. Pozdrawiam. Anjax