niedziela, 8 maja 2011

Murzynek z rabarbarem

Sezon na rabarbar w pełni, a ja miałam dziś wielką ochotę na brownies, a jako że nie było w domu ani kawałka czekolady, zadowoliłam się kakaowym murzynkiem. Zrobiłam wersję bardzo słodką, więc aby złagodzić tę słodycz dodałam mocno kwaśny rabarbar, który jak się okazało świetnie pasuje do kakaowego ciasta.

Składniki:

0,5 szklanki wody

1 kostka margaryny

2 szklanki cukru

4 łyżki kakao

2 szklanki mąki pszennej

4 duże jajka

Mały proszek do pieczenia (taki na 0,5kg mąki)

Rabarbar

Wykonanie:

Wodę zagotować z margaryną, gdy tłuszcz się rozpuści dodać cukier i kakao, mieszać do rozpuszczenia i połączenia się składników. Odstawić do wystygnięcia.

Rabarbar pokroić w kostkę, gdy jest młody nie trzeba obierać ze skórki.

Do ostudzonej masy dodać mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i żółtka, wymieszać dokładnie, dodać rabarbar, a na koniec ubitą na sztywno pianę z białek.

Całość jeszcze raz dokładnie wymieszać i wylać na blachę wcześniej wysmarowaną tłuszczem i oprószoną bułką tartą.

Piec w 180 stopniach C, 1 godzinę.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że odwiedziłeś mojego bloga, będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz warty uwagi. Pozdrawiam. Anjax