środa, 25 maja 2011

Chłodnik na upalny dzień

Upał, panujący już od dłuższego czasu, nie pozwala mi normalnie funkcjonować, dlatego aby totalnie się nie rozpuścić zajadam w takie dni chłodnik, z prostej przyczyny, między innymi dlatego, że taka pogoda sprawia, że nie mam ochoty jeść ciepłego posiłku, poza tym chłodnik można jeść o każdej porze dnia, wystarczy wyciągnąć go z lodówki i beztrosko zajadać.

Składniki (na garnek 5litrowy):

2l maślanki

2 duże gęste śmietany 18%

3 ogórki długie

Puszka kukurydzy

Słoik marynowanych buraków

Pęczek koperku i szczypiorku

Sól, pieprz i opcjonalnie cukier

Wykonanie:

Ogórki obieramy, myjemy i ścieramy na tarce w talarki, buraki również ścieramy ale na tarce oczkowej. Do startych warzyw dorzucamy kukurydzę. Całość zalewamy maślanką i śmietaną, mieszamy. Na koniec dorzucamy posiekany koperek i szczypiorek oraz doprawiamy solą, pieprzem i ewentualnie cukrem.

Chłodnik to kulinarna dowolność, można dorzucić tam niemal wszystkie warzywa na jakie mamy ochotę, można też np. pominąć buraki i zrobić zupę białą, można pominąć szczypiorek i dać tylko koperek lub odwrotnie. Można doprawić również kilkoma ząbkami czosnku, jednak ja lubię kiedy chłodnik jest łagodny. Im więcej warzyw tym bardziej gęsta i treściwa zupa, więc jest to już kwestia upodobania, co kto lubi.

Moja propozycja jest łatwa i szybka, ale również bardzo smaczna.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że odwiedziłeś mojego bloga, będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz warty uwagi. Pozdrawiam. Anjax