poniedziałek, 9 maja 2011

Lemoniada

Nadchodzący tydzień ma być pogodny i bardzo ciepły, warto więc zaopatrzyć się w napoje, zwłaszcza zimne i skutecznie zaspokajające pragnienie. Lemoniada to doskonały napój na takie właśnie dni. Pierwszy raz zrobiłam ją w zeszłe wakacje i w tym roku też na pewno pojawi się nie raz w szklance.

Składniki (na 3litry wody):

3 litry wody mineralnej, źródlanej bądź zimnej przegotowanej

4 cytryny

1 limonka

2-3 łyżki cukru trzcinowego

Kilka listków świeżej mięty

Wykonanie:

Cytryny myjemy, jedną z nich kroimy w plastry. Z pozostałych wyciskamy sok, może być z miąższem. Limonkę również kroimy w plastry. Pokrojone cytryny i sok wrzucamy do dużego naczynia, dorzucamy listki mięty, zalewamy całość wodą i dosładzamy cukrem trzcinowym. Ja użyłam 2 łyżki, gdyż lubię dość kwaśną lemoniadę, z resztą zasada jest taka, aby lemoniada zaspokajała pragnienie nie może być mocno słodka. Można również słodzenie zupełnie pominąć, jeśli ktoś lubi bardzo kwaśne napoje.

Warto lemoniadę schłodzić w lodówce przynajmniej kilka godzin, a najlepiej pić ją drugiego dnia.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że odwiedziłeś mojego bloga, będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz warty uwagi. Pozdrawiam. Anjax