wtorek, 3 maja 2011

Tarta rabarbarowa z karmelową polewą

Dawno temu obiecałam sobie, że zrobię tarte z rabarbarem, w końcu doczekałam się sezonu na to warzywo ( a może owoc?) i zrobiłam z niego pożytek w postaci pysznego, słodko-kwaśnego ciasta. Ciasta, które ma niemal same zalety. Jest łatwe w przygotowaniu, nie pochłania całego dnia do przygotowania, a efekt końcowy nie tylko pysznie smakuje, ale cieszy też oko. Nic tylko wypróbować;).

Składniki:

400g mąki pszennej

250g masła lub margaryny

100g cukru

2 łyżeczki proszku do pieczenia

2 jajka

Opcjonalnie cukier wanilinowy

3 łyżki cukru dememara (jasny brązowy cukier trzcinowy)

2 łyżki cukru białego

Rabarbar ( nieobrany)

Wykonanie:

Mąkę łączymy z cukrem(100g) i proszkiem do pieczenia, dorzucamy jajka i opcjonalnie cukier wanilinowy, a na koniec siekamy w masę tłuszcz. Całość zagniatamy tworząc kulę i na 30minut wkładamy do zamrażalki.

Po tym czasie wałkujemy w kształt koła i wylepiamy formę do tarty (wcześniej formę smarujemy tłuszczem i oprószamy bułką tartą. Na środek wysypujemy nieobrany i pokrojony w kostkę rabarbar. Trudno mi określić ile go użyć, wszystko zależy od wielkości formy, ale generalnie potrzebny jest w takiej ilości aby zakryć ciasto na dnie, jeśli ktoś lubi może go być dużo z lekką górką;).

Następnie z cukru brązowego i białego sporządzamy karmel. Na suchą patelnię wysypujemy cukier i smażymy do momentu pojawienia się bąbelków, NIE WOLNO!!! karmelu mieszać łyżką tudzież innym narzędziem, można jedynie potrząsać patelnią.

Gotowy karmel wylewamy na rabarbar, następnie przykrywamy płatami ciasta( tarta może być również bez dodatkowych płatów) i posypujemy cukrem białym.

Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C i pieczemy 40-45minut.

Można podawać lekko ciepłą.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że odwiedziłeś mojego bloga, będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz warty uwagi. Pozdrawiam. Anjax