piątek, 13 maja 2011

Drożdżówki serowo-makowe

Przepis na te wspaniałe drożdżówki znalazłam znów u Liski i cieszę się, że je zrobiłam, bo wyszły wyśmienite. Przyznam, że spodobało mi się robienie drożdżówek, nie mam ich zbyt wiele w swym repertuarze, jednak na pewno ich liczba wzrośnie, bo nie tylko lubię je robić, ale smakują mi bardziej niż tradycyjne ciasto drożdżowe.

Składniki (na ciasto):

250ml mleka

120g masła

1/3 szklanki cukru

20g świeżych drożdży

600g mąki pszennej

2 duże jajka

Składniki (na nadzienie):

230g serka twarogowego (takiego z wiaderka)

¼ szklanki cukru

Pół łyżeczki olejku waniliowego

1 duże żółtko

1 łyżka + 2 łyżeczki maku

Konfitura z wiśni

Wykonanie:

Zaczynamy od ciasta. Ja w przeciwieństwie do Liski ciasto wyrobiłam tak jak na placek drożdżowy, czyli mąkę wsypałam do dużej miski, zrobiłam wgłębienie do którego wlałam podgrzane (nie mocno) mleko. Do mleka pokruszyłam drożdże, wsypałam cukier. Gdy drożdże zaczęły pracować wymieszałam całość, dodałam jajka i na koniec roztopiony tłuszcz.

Gotowe ciasto odstawiłam do wyrastania na 1 godzinę.

W tym czasie przygotowuję masę serową, wszystkie składniki mieszam i gotowe.

Po tym czasie, ciasto wyrobiłam i rozwałkowałam na spory prostokąt. Następnie podzieliłam prostokąt na mniejsze kwadraty (zależy jak wielkie chce się drożdżówki). Rogi każdego kwadratu nacięłam. Na środek kwadratu nałożyłam masę serową i łyżkę konfitury, a następnie łapiąc za nacięte rogi łączyłam je nad kleksem serowym, dość ściśle i mocno, aby się nie rozpadły.

Gotowe bułki układałam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, bułki przed włożeniem do pieca nasmarowałam żółtkiem roztrzepanym ze śmietaną, piekłam ok. 18-20minut w 180 stopniach C.

Można po upieczeniu polukrować.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że odwiedziłeś mojego bloga, będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz warty uwagi. Pozdrawiam. Anjax