czwartek, 2 czerwca 2011

Wafle z domową nutellą

Co się nadaje na Dzień Dziecka? Nutella! A jeszcze lepiej taka domowego wyrobu. Jeśli i to nie wystarcza to już na pewno dzieciaki ucieszą się z tego, że taka nutella znajdzie się pomiędzy waflami. To doskonała alternatywa dla kupnych wafli, które bądź co bądź są naładowane sztucznymi składnikami. Wafle w pełni wykonane w domu dają pewność że żadnemu dziecku nic nie zaszkodzi;).



Składniki( na ok. 2 szklanki kremu):

160g orzechów laskowych
1,5 szklanki mleka skondensowanego niesłodzonego
180g gorzkiej czekolady
6 łyżek miodu



Wykonanie:

Orzechy prażymy na czystej i suchej patelni. Uprażone przesypujemy na papierowy ręcznik i pocieramy drugim papierem tak aby z orzechów zeszła ciemna skórka.
Następnie ostudzone orzechy mielimy ok 8 minut do uzyskania płynnej masy.
W garnku z grubym dnem podgrzewamy mleko z czekoladą oraz miodem, do momentu aż czekolada się rozpuści i całość się ze sobą połączy.
Ciepły jeszcze syrop czekoladowy wlewamy do masy orzechowej i miksujemy aby połączyć całość.
Gotową nutellę odstawiamy do stężenia w temp pokojowej (nie trwa to długo).

Teraz można już przekładać nutellą płaty wafli. Ja wybrałam prostokątne płaty. Zużyłam 7 płatów.
Przełożone wafle należy na 15minut dociążyć np garnkiem z wodą, aby wafle się zlepiły.
Następnie kroimy w dowolne kształty i schładzamy w lodówce.

Smacznego!

2 komentarze:

Dziękuję, że odwiedziłeś mojego bloga, będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz warty uwagi. Pozdrawiam. Anjax