czwartek, 5 maja 2011

Scones

Dziś stanęłam przed trudnym wyborem, mianowicie, czy zrobić ciasteczka z M&M’s czy może serowe grzebyczki? Wybór był bardzo trudny, więc zaczęłam przeglądać moje ulubione blogi i Komarka po prostu zabiła mnie swoim postem o scone’ach. Po prostu musiałam je zrobić, więc zrobiłam;)

Składniki(wyszło mi dokładnie 16 sztuk):

350g mąki pszennej

2 łyżeczki proszku do pieczenia

175ml kwaśnego mleka lub maślanki (ja dałam jogurt naturalny)

85g zimnego masła

3 łyżki cukru pudru

1 łyżeczka cukru waniliowego (ja dałam brązowy)

Szczypta soli

Garść suszonych żurawin

Wykonanie:

Mąkę zmieszać z proszkiem, solą i cukrem. Dodać posiekane masło i rozkruszyć palcami z mąką. Dodać żurawinę oraz mleko/maślankę/jogurt i szybko wymieszać i wyrobić, im mniej wyrabiania tym bardziej puszyste bułeczki.

Gotowe ciasto rozwałkować na grubość 3-4cm i wykrawać okrągłe bułeczki, ja pomogłam sobie szklanką z Ikei:).

Układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, posmarować rozmąconym jajkiem i piec ok. 15minut w 200 stopniach C do zrumienienia.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że odwiedziłeś mojego bloga, będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz warty uwagi. Pozdrawiam. Anjax