środa, 6 kwietnia 2011

Makaron, warzywa i wieprzowina

Prezentowane danie jest bardzo podobne do orientalnej wersji warzyw i mięsa z makaronem soba, więc jeśli nie udało się Wam kupić takiego makaronu można zastąpić go makaronem penne czyli tzw. rurki lub piórka. To danie różni się nie tylko rodzajami makaronu i mięsa, ale również dodatkiem kukurydzy, która nadaje słodkawy posmak całemu daniu oraz sprawia, że talerz wygląda bardziej wiosenniej i bardziej kolorowo:).

Składniki:

0,5kg schabu wieprzowego bez kości

500g makaronu penne (można również użyć makaronu pełnoziarnistego)

Paczka mrożonych brokuł lub jeden świeży

1 spora marchewka

Puszka kukurydzy

Składniki na marynatę( w zasadzie marynata jest kwestią gustu, ale jeśli ktoś nie ma pomysłu na swoją, podaję składniki jakich użyłam):

Oliwa z oliwek

Sos sojowy

Ocet ryżowy (lepiej nie zastępować go zwykłym octem, bardziej nada się ocet jabłkowy lub winny)

Przyprawy: pieprz, chili, papryka ostra i słodka, curry

Wykonanie:

Mięso myjemy i kroimy w długie paski, następnie zalewamy marynatą i odstawiamy na pół godziny do lodówki.

Marynatę wykonujemy z 4 łyżek oliwy, 2 łyżek sosu sojowego, 1 łyżki octu ryżowego, pół łyżeczki chili i ostrej papryki, łyżeczką curry i słodkiej papryki i odrobiny pieprzu. Marynatę należy dokładnie wymieszać.

W międzyczasie gotujemy brokuły, najlepiej na parze, oraz przygotowujemy makaron. Ja zastosowałam metodę oszczędnościową i ugotowałam brokuły na parze, a gdy były gotowe dolałam nieco wody do tej co została od brokułów i ugotowałam w niej makaron.

Mięso podsmażamy z potartą marchewką, a następnie zalewamy wodą i dusimy 30-40minut do miękkości od czasu do czasu mieszając i uzupełniając wyparowaną wodę.

Do gotowego mięsa dorzucamy brokuły i kukurydzę oraz makaron, mieszamy i gotowe.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że odwiedziłeś mojego bloga, będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz warty uwagi. Pozdrawiam. Anjax