wtorek, 7 lutego 2012

Pieczone ziemniaki a la chipsy

Od kilku lat nie jem sklepowych chipsów i nie wyobrażam sobie teraz ich jeść, zdałam sobie sprawę jakie są ohydne i naszprycowane chemią, ale czasami mam ochotę na jakąś słoną przekąskę, dlatego pomyślałam o domowych chipsach, są banalnie proste w przygotowaniu, smakują rewelacyjnie, bo sama dobieram do nich ulubione przyprawy i najważniejsze, nie ma w nich tej chemii i są zdecydowanie mniej tuczące;).

Składniki:

Ziemniaki (najlepiej wybrać te z większą zawartością skrobi)

Ulubione przyprawy (u mnie były to: sól, pieprz i papryka słodka)

Odrobina oliwy lub oleju

Wykonanie:

Jeśli używamy młodych ziemniaków, możemy ich nie obierać ale za to dokładnie myjemy, ziemniaki z grubą i brzydką skórką obieramy i myjemy, osuszamy na papierowym ręczniku i kroimy w bardzo cienkie plasterki, można wspomóc się tarką lub robotem kuchennym, jednak wtedy plasterki będą grubsze.

Im cieńsze plasterki tym potem chipsy będą bardziej chrupiące i szybciej się upieką.

Pokrojone ziemniaki układamy na płaskiej blaszce wysmarowanej oliwą lub olejem, posypujemy ulubionymi przyprawami i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni C i pieczemy 15-20 minut.

Gotowe chipsy podajemy z dipami np. czosnkowym.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że odwiedziłeś mojego bloga, będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz warty uwagi. Pozdrawiam. Anjax