poniedziałek, 6 lutego 2012

Chleb kukurydziany

No nie tak do końca, bo jest to chleb pszenno-kukurydziany, ja jednak zmodyfikowałam przepis jaki znalazłam i coś odrzuciłam, a coś dodałam.

Składniki(na dwa małe bochenki):

1 i ¼ szklanki ciepłej wody

50g drożdży świeżych lub 25g drożdży suchych

2 szklanki kaszki kukurydzianej

3 szklanki mąki pszennej

50g miękkiego masła

1 jajko

1 łyżeczka soli

Wykonanie:

Przy użyciu drożdży świeżych najpierw wykonujemy zaczyn z wody oraz rozdrobnionych drożdży, odstawiamy na chwilę aby drożdże rozpoczęły swoją pracę.

Do miski wsypujemy wszystkie pozostałe składniki, łącznie z jajkiem i masłem. Dodajemy zaczyn drożdżowy i wyrabiamy ciasto, będzie ono łatwe we współpracy. Gotowe ciasto odstawiamy na 1 godzinę w ciepłe miejsce do podwojenia objętości. Dwie foremki o długości ok. 25cm smarujemy dowolnym tłuszczem i oprószamy mąką.

Gdy ciasto będzie już wyrośnięte, wykładamy je na blat i wyrabiamy aby pozbyć się gazów, a następnie formujemy bochenki i wkładamy do foremek. Foremki odstawiamy do ponownego wyrośnięcia, znów na ok. 1godzinę.

Przygotowane foremki z ciastem wkładamy do piekarnika nagrzanego do 200 stopni C i pieczemy przez 1 godzinę, spoglądając od czasu do czasu na chleb i w razie zbyt mocnego zrumienienia się bochenków, można je zabezpieczyć kawałkiem folii aluminiowej.

Chleb kukurydziany jest lekki i bardzo smaczny, ale też bardzo kruchy, dlatego należy go kroić po całkowitym wystudzeniu w dość grube kromki.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Czy istnieje przepis na chleb bezglutenowy z mąki kukurydzianej i mąki ziemniaczanej na drożdżach?Jeśli Ktoś zna to poproszę o ten przepis!?

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety jeszcze akurat takiego chleba nie robiłam, ale jak nadejdzie jakaś okazja to wykonam go. Dlatego jak robię jakieś dania czy wypieli z przepisów https://basiazsercem.pl/ to podoba mi się to, że jest tam dużo rzeczy do których wykorzystuje się mąkę.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że odwiedziłeś mojego bloga, będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz warty uwagi. Pozdrawiam. Anjax