sobota, 25 lutego 2012

Kotlety z łososia

Podobno powinno się jeść więcej ryb. To prawda. Jednak nie każdy lubi rybę w postaci najzwyklejszego filetu czy też (o zgrozo!;) całej tuszy. Dlatego należy sobie ułatwiać i zachęcać niejadków do spróbowania ryby. Najlepiej „przemycać” rybę w postaci zwykle „nierybnej”, stąd dzisiejsze kotleciki, ale to wcale nie oznacza, że ja nie lubię ryb;).

Składniki(na 8 małych kotlecików):

Ok. 300g filet z łososia

1 jajko

2 łyżki bułki tartej

Pęczek koperku

Sól, pieprz

Oliwa z oliwek

Wykonanie:

Kotlety rybne robi się tak jak najprostsze mielone. Z ryby odcinamy skórę i mięso mielimy w maszynce lub blenderze. Do zmielonego mięsa dodajemy 1 jajko, 2 łyżki bułki tartej, posiekany koperek, odrobinę oliwy i przyprawy.

Całość mieszamy i formujemy z masy kotlety.

Smażymy na oliwie aż do zrumienienia się obu stron.

Smacznego!

4 komentarze:

  1. Fantastyczne, bo bezglutenowiec może je zrobić z bezglutenową bułką tartą. Super przepis, już zapisałam na kartce. Dzięki wielkie!
    allergygirl.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. nosi mnie na kotlety rybne, ale zawsze szkoda mi ładnego kawałka ryby ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. nooo, taka wersja ryb to cudowna odmiana dla tych, co ich nie lubią!
    ale i nie tylko. naprawdę, świetne pulpeciki. a łosoś to moja ulubiona ryba!

    OdpowiedzUsuń
  4. pytałaś o gwiazdki - z jogurtów.
    odrywam zawsze te pojemniczki z posypką i wsypuję do słiczka, chowam do lodówki, a potem sa jak znalazł ;]

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że odwiedziłeś mojego bloga, będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz warty uwagi. Pozdrawiam. Anjax