czwartek, 10 maja 2012

Drożdżowe rogale z rabarbarem

Sezon na rabarbar w pełni, czas go wykorzystać. Rogale, które upiekłam, są już drugim przepisem, który mi się przyśnił. Być może powinnam rozpocząć cykl przepisów ze snu? :)


Składniki na 9-10 grubiutkich rogali(lub 12-14 chudych;)):

750g mąki pszennej

50g drożdży świeżych

270ml ciepłego mleka

4 łyżki cukru

1 jajko

2 łyżki oleju lub rozpuszczonego masła

10-12 łodyg rabarbaru

2 łyżki cukru i pół łyżeczki cynamonu do przyprawienia rabarbaru

1 jajko do posmarowania


Wykonanie:

Przygotowujemy ciasto drożdżowe (przepis na nie znajdziecie w innych postach na moim blogu np. na drożdżówki).
Rabarbar myjemy i kroimy w mniejsze części, słodzimy i posypujemy cynamonem(można pominąć jeśli nie lubimy/nie chcemy tych przypraw, można też zastąpić innymi).
Gdy ciasto już urośnie, wyrabiamy je chwilę na omączonym blacie i dzielimy na 9-10 lub 12-14 części (zależy czy chcemy grube czy chude rogale). Każdą część formujemy w kształt serca lub trójkąta i smarujemy rozmąconym jajkiem. Na środku układamy rabarbar i całość zawijamy w rogala. Odstawiamy rogale do ponownego wyrośnięcia.
Gotowe rogale smarujemy jajkiem i posypujemy cukrem. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni C, na 20-25minut.
Smacznego!


1 komentarz:

  1. Jak tak patrzę na te rogale to od razu przypomina mi się dzieciństwo i mój dziadek, który uwielbiał je robić. Zanim wstałem to już cała blacha rogali była upieczona i na śniadanie pasowały jak ulał. Teraz ja z chęcią korzystam z przepisów https://basiazsercem.pl/ i to właśnie dzięki nim jestem w stanie robić pyszne dania mączne.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że odwiedziłeś mojego bloga, będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz warty uwagi. Pozdrawiam. Anjax