wtorek, 3 kwietnia 2012

Tabuleh z soczystym kurczakiem curry

Tabuleh to rodzaj arabskiej sałatki, w oryginale z kaszą bulgur i mnóstwem drobno siekanych warzyw i ziół. Moja wersja jest nieco uproszczona i szybsza, bo z kaszą kuskus i porządną porcją wiosennych warzyw i pietruszki, w towarzystwie soczystego kurczaka w curry.

Składniki(dla 2-3 osób):

1 duża pierś z kurczaka

Pół żółtej lub czerwonej papryki

2 pomidory

1 ogórek długi

2 ząbki czosnku

1 czerwona cebula

Pęczek pietruszki

250g kaszy kuskus

Sok z 1/3 cytryny

Sól, pieprz, curry

Wykonanie:

Wszystkie warzywa myjemy, obieramy te które tego wymagają i bardzo drobno siekamy lub używamy do tego celu blendera lub robota kuchennego. Posiekane warzywa doprawiamy solą, pieprzem i sokiem z cytryny i mieszamy. Odstawiamy i pozwalamy im się „przegryźć”.

Kurczaka kroimy w mniejsze części i podsmażamy na oliwie, dodając sól, pieprz i łyżeczkę przyprawy curry. Smażymy pod pokrywką, wtedy jest soczysty.

Kuskus przygotowujemy według instrukcji na opakowaniu. Gdy będzie już gotowy mieszamy go widelcem aby go rozdzielić, następnie dodajemy wcześniej posiekane warzywa i mieszamy.

Tabuleh można podawać samego w formie sałatki lub tak jak ja, z jeszcze ciepłym kawałkiem kurczaka.

Smacznego!

2 komentarze:

  1. aż zachciało mi się jeść ! :)
    pozdrawiam,
    Szana,
    www.gastronomygo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam kurzy cyc w każdej postaci, a w tej wygląda bardzo zachęcająco:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że odwiedziłeś mojego bloga, będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz warty uwagi. Pozdrawiam. Anjax