środa, 25 lipca 2012

Letni sos pomidorowy


Jestem na diecie, pierwszy raz w życiu, jest mi ciężko, bo bez przerwy myślę o tych rzeczach, których nie mogę jeść;). Jednak postanowiłam zadbać o siebie i jem mniej, wyeliminowałam z diety ziemniaki, żółty ser, masło, czerwone mięso i jasne pieczywo, jem więcej warzyw i owoców i regularnie się ruszam, ok. 1,5h dziennie intensywnego wysiłku. Mam nadzieję zobaczyć niedługo efekty moich zmagań. Tymczasem przedstawiam Wam jeden z wielu dietetycznych przepisów na obiad.


Składniki(dla 2 osób):

2 duże pomidory (najlepiej te bardzo dojrzałe)

1 mały słoiczek koncentratu pomidorowego

1 pojedyncza pierś z kurczaka

250g makaronu pełnoziarnistego

Sól, pieprz, słodka papryka, suszona bazylia oraz bazylia świeża

Opcjonalnie kilka ząbków czosnku (ja pominęłam)


Wykonanie:

Makaron gotujemy na półtwardo, odcedzamy i zalewamy zimną wodą.
Pomidory nacinamy i parzymy wrzątkiem przez kilka minut, następnie obieramy ze skórki i kroimy w mniejsze części. Tak przygotowane pomidory wrzucamy na patelnię z odrobiną oliwy z oliwek i dusimy pod przykryciem, aż całkowicie się „rozciapią”. Następnie dodajemy sól, pieprz, bazylię suszoną i koncentrat, mieszamy i jeszcze chwilę dusimy. Pierś z kurczaka kroimy na mniejsze cząstki i oprószamy słodką papryką. Tak przygotowaną pierś wrzucamy do sosu i gotujemy pod przykryciem(to ważne, aby dodać pierś do sosu i pozwolić jej się gotować, niż najpierw usmażyć ją i pozwolić by wchłonęła dodatkowy tłuszcz).
Gdy mięso będzie już gotowe, dorzucamy świeżą bazylię i makaron. Mieszamy i podajemy.
Smacznego!


2 komentarze:

  1. trzymam kciuki za Twoją dietę i poelcam Ci ryż basmanti (w miarę niewysokie IG, a dobrze syci). Z ryżem sos też będzie super. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam makarony i pomidory więc niedługo zrobię sobie takie danie. :)
    Życzę Ci dużo silnej woli!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że odwiedziłeś mojego bloga, będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz warty uwagi. Pozdrawiam. Anjax