wtorek, 19 czerwca 2012

Na luzie

Obiad z wczoraj, bardzo smaczny i to właśnie było to czego chciałam. Jak powszechnie wiadomo, przygotowywanie tradycyjnych gołąbków zajmuje przynajmniej jeden dzień pracy, dlatego idealną formą zastępczą jest „BeeGees” czyli gołąbki luzem;)


Składniki(dla 2-3 osób):

500g mięsa mielonego np. wieprzowego

Pół główki kapusty, warto skorzystać z jeszcze młodej

200g ryżu

Koncentrat pomidorowy

Sól, pieprz

Woda


Wykonanie:

Kapustę myjemy i szatkujemy. Podsmażamy ją na oliwie, solimy i pieprzymy, dusimy pod przykryciem, następnie dodajemy mięso, ryż i trochę wody. Dusimy ponownie, aż całość zmięknie. Na koniec dodajemy koncentrat pomidorowy(ilość według uznania).
Kiedy zacznie brakować wody, a potrawa zacznie się przypalać, uzupełniamy wodę i mieszamy.
Na koniec można jeszcze ewentualnie doprawić.
Gotowe danie podajemy z natką pietruszki.
Smacznego!

2 komentarze:

  1. dodajemy ugotowany ryż?

    OdpowiedzUsuń
  2. niekoniecznie, ja dałam surowy - jeśli ugotowany to proponuję dodać pod koniec

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że odwiedziłeś mojego bloga, będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz warty uwagi. Pozdrawiam. Anjax