wtorek, 12 czerwca 2012

Makaron z suszonymi pomidorami

Pomału, choć jeszcze nie na dobre, wracam do blogowania. Szczerze mówiąc, powinnam się zająć czymś o wiele ważniejszym, ale dzisiejszy obiad po prostu musiałam tutaj zamieścić. Tak więc przy utworach Prince’a piszę tego posta i cieszę się, że znów mogę robić zdjęcia lustrzanką:).


Składniki(dla 2-3 osób):

Ok. 400g dowolnego makaronu, u mnie były to tzw. kolanka

250-300g suszonych pomidorów w oliwie

Natka świeżej bazylii (ja nie mogłam dostać, dodałam więc suszonej)

2-3 ząbki czosnku

Ok. pół szklanki startego parmezanu lub innego twardego, słonego sera

Sól, pieprz


Wykonanie:

Przygotowujemy wodę na makaron. Gdy zacznie wrzeć, wrzucamy makaron i gotujemy na pół twardo. Pod koniec gotowania odlewamy mniej więcej filiżankę wody, w której gotował się makaron.
Do blendera (lub innego robota z ostrzami) wrzucamy pomidory i 2-3 łyżki oliwy z tych pomidorów (reszta oliwy nie będzie potrzebna), dodajemy bazylię, czosnek i miksujemy do momentu aż całość przybierze postać dość gęstej papki.
Na koniec ścieramy ser i doprawiamy solą oraz pieprzem.
Sos mieszamy z jeszcze gorącym makaronem i dolewamy wody z makaronu, którą wcześniej odlaliśmy. W zależności od tego czy chcemy sos bardziej gęsty czy rzadszy, dolewamy mniej lub więcej wody.


Makaron z sosem z suszonych pomidorów nadaje się nie tylko na ciepło, ale również może być podawany na zimno, jednak aby podać go jako zimną przystawkę, należy najpierw przygotować z ciepłego makaronu, aby parmezan mógł się nieco rozpuścić.
Smacznego!

2 komentarze:

  1. makaron daje tyle smakowitych możliwości!

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł :) , często robię makaron z suszonymi pomidorami, ale nigdy ich nie miksowałam- ja do całości dodaję jeszcze czasami krewetki i szpinak.
    poadrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że odwiedziłeś mojego bloga, będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz warty uwagi. Pozdrawiam. Anjax