wtorek, 20 marca 2012

Amore pomidore, pomidorowe love

Jak to się mogło stać, że jeszcze nie zamieściłam przepisu na zupę pomidorową? Nie wiem, ale już nadrabiam zaległości. Moja zupa pomidorowa jest najlepsza na świecie, o tak właśnie! Żadne inne zupy pomidorowe nie smakują mi tak bardzo jak moja własna.

Składniki (dla 2-3 osób):

1 marchewka

Pół pora

2 puszki pomidorów w całości lub krojonych

Pół słoiczka koncentratu pomidorowego lub bardzo gęstego przecieru

Pół litra wody

Oliwa z oliwek

Przyprawy: sól, pieprz, ziele angielskie, liść laurowy, papryka słodka

Dowolny dodatek, u mnie był to ryż, ale można zastąpić go makaronem lub lanymi kluskami

Wykonanie:

Marchew i pora obieramy i myjemy. Kroimy w mniejsze części. Podsmażamy na łyżce oliwy do momentu aż por się zeszkli. Solimy i pieprzymy odrobinę. Następnie dodajemy pomidory z puszki, wodę, liść laurowy i ziele angielskie i doprowadzamy do wrzenia.

Gdy całość się już gotuje dodajemy koncentrat lub przecier oraz ryż. Stosuję zasadę, że 2 łyżki ryżu przypadają na talerz zupy, więc dodałam 4. Całość gotujemy do momentu ugotowania się ryżu, mieszając od czasu do czasu.

Na koniec zupę przyprawiamy ponownie solą, pieprzem i papryką słodką.

Podajemy koniecznie z posiekaną pietruszką.

Smacznego!

1 komentarz:

Dziękuję, że odwiedziłeś mojego bloga, będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz warty uwagi. Pozdrawiam. Anjax