sobota, 28 stycznia 2012

Gulasz wołowy z bulgurem

Ochota na wołowinę zdarza się u mnie rzadko, ale kiedy już się zdarzy, to nic mnie nie powstrzyma. Dlatego dziś powstał gulasz, choć może bardziej przypominał zupę gulaszową. Podałam go z kaszą typu bulgur, to turecka odmiana kaszy z ziaren pszenicy durum, smaczna i zdrowa, nadająca się nawet dla tych na diecie.

Składniki(dla 2-3 osób):

1kg mięsa wołowego (ja użyłam rostbef)

1 marchewka

1 czerwona papryka

2 cebule

Mąka pszenna

Sól, pieprz, kmin rzymski, kolendra, papryka słodka i ostra, gorczyca, ziele angielskie i liść laurowy

Ok. pół litra wody lub wywaru warzywnego

200g kaszy bulgur

Wykonanie:

Cebulę i paprykę kroimy w kostkę i podsmażamy na oliwie w dość sporym naczyniu. Mięso myjemy, kroimy w mniejsze części, obsypujemy solą i pieprzem i oprószamy mąką. Dodajemy je do warzyw i obsmażamy. Marchew obieramy i kroimy w talarki, dodajemy ją do mięsa. Całość doprawiamy solą i pieprzem, zalewamy wodą.

Kmin rzymski, kolendrę i gorczycę miażdżymy w moździerzu. Dodajemy do mięsa razem z łyżeczką słodkiej papryki i pół łyżeczki ostrej. Dorzucamy kilka liści laurowych i ziela angielskiego. Całość dusimy na małym ogniu przez ok. 1,5-2 godzin aż mięso będzie miękkie.

Pod koniec duszenia się mięsa przygotowujemy kaszę, ale można też mięso przygotować dzień wcześniej.

Kaszę płuczemy i zalewamy zimną wodą i moczymy przez 30minut.

Następnie odcedzamy, i podsmażamy na oliwie, solimy i zalewamy 2 szklankami wody. Gotujemy na małym ogniu, nie przykrywając pokrywką!

Kasza będzie gotowa gdy wchłonie całą wodę.

Gulasz podajemy z kaszą.

Smacznego!

2 komentarze:

Dziękuję, że odwiedziłeś mojego bloga, będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz warty uwagi. Pozdrawiam. Anjax