piątek, 8 lipca 2011

Chleb z makiem

Od dawna miałam ochotę na chleb pszenny z makiem, jednak nie udało mi się kupić odpowiedniej mąki, dlatego pomyślałam o chlebie ciemnym z makiem. Taki też powstał. Z mąki zrobionej z trzech ziaren. Jest smaczny, z lekko chrupiącą skórką i delikatnym, wilgotnym miąższem, smakuje rewelacyjnie z samym masłem.

Składniki:

650g mąki (ja użyłam mieszanki Sądeckiej, jest to mieszanka mąki jasnej i ciemnej przy czym ciemna zawiera otręby trzech zbóż)

320ml wody

5g świeżych drożdży

270g zakwasu żytniego

2 łyżeczki soli

2 łyżki maku

Wykonanie:

Drożdże rozpuszczamy w wodzie, najlepiej lekko ciepłej. Resztę składników łączymy i dolewamy wodę z drożdżami, dokładnie mieszamy i odstawiamy na 1,5h do wyrastania. Następnie wyrabiamy i dzielimy na dwa małe bochenki bądź jeden duży. Wkładamy do formy i znów odstawiamy na 1,5h wyrastania.

Gotowe ciasto wstawiamy do pieca nagrzanego do 240 stopni C i pieczemy 10 minut, po upływie tego czasu zmniejszamy temperaturę do 220 stopni C i pieczemy kolejne 10 minut, a po upływie tego czasu zmniejszamy temperaturę do 200stopni C i pieczemy 20 minut.

Gotowy chleb pozostawiamy do wystudzenia, dopiero wtedy można go kroić.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, że odwiedziłeś mojego bloga, będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz warty uwagi. Pozdrawiam. Anjax