środa, 9 listopada 2011

Bajgle z trzech rodzajów mąki

Bajgle to bardzo smaczne bułki śniadaniowe, swoim wyglądem przypominają oponki bądź też amerykańskie policyjne pączki. Ja swoje zrobiłam z kilku rodzajów mąki, bo jak zwykle w kulminacyjnym momencie zabrakło mi mąki, której powinnam użyć.

Składniki (na 10 sztuk):

500g mąki pszennej chlebowej(ja użyłam innych, ale o tym napiszę niżej)

300ml wody

10g drożdży świeżych

1 łyżeczka soli

2 łyżki cukru

Żółtko

Różne ziarna do posypania

Wykonanie:

Z mąki, wody, soli, jednej łyżki cukru i drożdży wykonujemy ciasto, pamiętając o zaczynie(o tym pisałam np. w poprzednim poście). Pozostawiamy ciasto na 1,5h do wyrastania w ciepłym miejscu.

Ja swoje bajgle zrobiłam z mąki pszennej tortowej, pszennej razowej oraz żytniej. Kiedy wykonujemy lekkie wypieki z razowej mąki warto pamiętać, że aby zachować lekkość wypieku należy mąkę razową dodać tylko częściowo. Jeśli bajgle są z 500g mąki pszennej i chcemy je wzbogacić razową, dodajemy jedynie 1/5 mąki razowej czyli 400g mąki pszennej i 100g mąki razowej.

Gdy ciasto wyrośnie, wykładamy je na omączony blat i wyrabiamy, dzielimy na 10 równych części i każdą część formujemy w bułkę, a następnie omączonym palcem wykonujemy dziurkę i rozciągamy ciasto tworząc oponkę. Tak przygotowane bajgle odstawiamy do wyrośnięcia na 30-40minut.

Po tym czasie gotujemy 2l wody z jedną łyżką cukru. Delikatnie wrzucamy bajgle do wrzątku i moczymy ok. 1-2minuty. Następnie odkładamy na folię aluminiową aby obciekły i układamy na blaszce, smarujemy żółtkiem i posypujemy ulubionymi ziarnami.

Pieczemy w 200 stopniach C przez ok. 12-15 minut do zrumienienia.

Gotowe bajgle studzimy. Najlepsze są te, które zachowają się do następnego dnia;).

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzy rodzaje mąki w jednej potrawie to dość odważne posunięcie. W sumie jak zerkam na przepisy z https://basiazsercem.pl to tam również bardzo dużo jest potraw właśnie z wykorzystaniem mąki. Jak dla mnie jest to niezwykle fajne miejsce, gdyż ja bardzo lubię mączne potrawy.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, że odwiedziłeś mojego bloga, będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz warty uwagi. Pozdrawiam. Anjax