poniedziałek, 17 października 2011

Zupa paprykowa

Wróciłam z niezwykle udanego weekendu w Toruniu. Nie jadłam tam słynnych pierników, kolację jadłam we francuskiej knajpce i zakochałam się w winie, które podano nam do tejże kolacji. Jako pamiątkę z podróży, oprócz masy zdjęć i dobrego humoru, przywiozłam książkę kucharską kupioną na wyprzedaży. Na pierwszej stronie zupy, a tam zupa paprykowa, idealna na poniedziałkowy obiad.

Składniki:

Dwa kawałki żeberek wieprzowych

2 duże lub 4 małe papryki czerwone

2 pomidory

1 duża cebula

Liście laurowe, ziele angielskie, suszone liście selera(bądź świeże), sól, pieprz, papryka słodka i ostra

Woda

Wykonanie:

Do wody wrzucić żeberka i zagotować, dodać liście laurowe, ziele angielskie, liście selera, sól oraz pieprz i gotować, aż wywar przejdzie mięsem i przyprawami.

Warzywa umyć, oczyścić i pokroić w kostkę. Smażyć na oliwie aż będą półtwarde. Z wywaru wyciągnąć mięso, liście i ziele. Dodać warzywa do wywaru i zmiksować. Doprawić zupę słodką i ostrą papryką oraz jeśli potrzeba solą i pieprzem, wrzucić mięso i zioła z powrotem do zupy, gotować jeszcze chwilę.

Zupę można podawać z makaronem, ryżem lub innym dodatkiem, u mnie zupa była z mięsnym tortellini oraz świeżą pietruszką.

Smacznego!

1 komentarz:

Dziękuję, że odwiedziłeś mojego bloga, będzie mi miło jeśli pozostawisz komentarz warty uwagi. Pozdrawiam. Anjax